SoWell

Masło orzechowe 100% naturalne

„Podjadanie” wcale nie takie złe, jak je malują! 

Przyznać się szybko – po co sięgacie najczęściej, gdy dopada was ochota na „coś słodkiego”? Czekolada? Batonik? Lody? Zjedzone! A teraz? A teraz to będą wyrzuty sumienia. No może nie u wszystkich – ektomorficy powiedzą, że „guzik prawda”! Mają ochotę to jedzą i nie tyją… szczęśliwcy? Niekoniecznie! Pamiętajcie, że cukier jest 1000000% gorszy dla naszego organizmu niż choćby tłuszcze. Nie bez powodu dietetycy już dawno ochrzcili go mianem „białej śmierci”. To właśnie ten składnik pożywienia jest przyczyną otyłości, nadwagi, ale też próchnicy zębów, cukrzycy typu 2 i choroby niedokrwiennej serca. Sacharoza (bo tak brzmi prawidłowa nazwa „cukru”) powoduje też zbyt duże wahania stężenia glukozy we krwi, pogarsza nastrój osób cierpiących na depresję oraz stwarza idealne warunki dla rozwoju drożdżaków.

Więc co? nie podjadać? No jeśli ktoś umie lub musi (bo np. szykuje formę pod zawody) to jak najbardziej TAK! Natomiast, jeśli już najdzie Was ochota na dodatkowe kalorie, zjedźcie MASŁO ORZECHOWE! Tak, tak i jeszcze raz tak! Jest pyszne i co najistotniejsze – zdrowe!

Orzechy ziemne to cenne źródło m.in. magnezu, potasu, błonnika i witaminy E. Migdały z kolei dostarczą nam dodatkowo witamin B1 i B2, cynku, miedzi i manganu. Nerkowce to z kolei witamina A, D, E, fosfor i sód. Orzechy regulują więc ciśnienie krwi, obniżają poziom złego cholesterolu, odpowiadają za moce kości i zęby, a także zapobiegają zakrzepom. Nie sposób wymienić tu wszystkich właściwości zdrowotnych orzechów, widać jednak, że warto włączyć je do swojej diety 

Generalnie spożywanie większej ilości nienasyconych tłuszczów sprawia, że mniej odczuwamy głód, a więc.. nie musimy tak często podjadać  Dodatkowo tłuszcz z pożywienia nie może zostać zmagazynowany w tkance tłuszczowej. Ludzkie możliwości trawienia i wchłaniania tłuszczów są ograniczone, dlatego nawet na bardzo tłustej diecie, nie da się zmagazynować więcej tłuszczu ponad to, co jest optymalną ilością. Stąd wniosek, że od tłuszczu nie przytyjecie! A jeżeli można go spożywać w postaci pysznego masła orzechowego to śmiało! Przy okazji dostarczycie organizmowi cennego białka, które szczególnie powinny uzupełniać wegetarianie oraz sportowcy.

fitestujemy.blog.pl